lørdag den 4. september 2010

Huset og byen

Mit værelse er knap så stort, men der er hvad jeg har brug for, seng, skrivebord, kommode, og vask (hvilket jeg synes er super lækkert!). Derudover, har jeg et skab, en skohylde, og en hylde på badeværelset til rådighed. Egentligt tror jeg det er godt nok, at mit værelse ikke er større, har en tendens til at rode, så det er udmærket med et overskueligt rum.

Billede taget fra sengen                               Billede taget fra døren



Ellers er huset i tre etager + kælder, så det er et højt smalt hus (så kan jeg få brændt nogle kalorier af, ved at gå op og ned af trapperne).
Stueetagen består af spisestue, stue, (billeder) køkken og gæstebadeværelse.
1. etage består af Lena og Idas værelser, samt badeværelset, hvor der både er brusebad og badekar.
På 2. etagen er så mit værelse, Tim&Nadines, samt den mindste datter Lottas.
Alt i alt et lækkert børnefamilie hus, med en lækker have (billede), hvor der både er marsvin, kanin, gyngestativ, trampolin, æble- og blommetræ, samt en køkkenhave.




Heiligenhaus by er rigtig hyggelig. Jeg ville kalde den, en typisk tysk provinsby, med blomster på hovedgaden og et lille torv i bymidten. Desværre er det også en gennemkørselsby, hvilket gør, at der hele tiden er meget trafik og mange biler.
Hovedgaden, hvor stort set alle Heiligenhaus' butikker ligger på 
Men selvom byen er hyggelig, med marked hver onsdag, er det desværre ingen god shoppingby. Den er udmærket at handle ind i til dagligdagsvarer og kontorartikler, men er man på udkig efter tøj, sko og tasker, må man til andre byer. Man kan nemt med bus tage afsted til Ratingen eller Velbert. Disse byer er dog heller ikke de største, så hvis man ikke kan stille sig tilfreds med en shoppingtur der max kommer til at vare 1½ time, må man til Düsseldorf eller shoppingcentret Karlstadt (Europas største). Her er der i hvert fald rig mulighed for shopping! Desværre er ingen af disse steder nemme at komme til med bus, så her man afhængig af bil. Og det er ingen lille smuttur at tage, for en tur til Düsseldorf i bil, som normalt tager omkring 20 min, kan i myldretiden nemt snige sig op på at tage 1 time.
Men det er nu også meget hyggeligt, at det bliver gjort til en udflugt at tage til Düsseldorf :-)

Lena, Lotta og Ida ved statuerne i Heiligenhaus bymidte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar